OS1: Promovarea unei atitudini pozitive fata de posibilitatea de a infiinta o noua afacere, cu prezentarea oportunităților existente in acest sens, prin informarea publicului cu privire la selectia grupului tinta si la organizarea programului de formare antreprenoriala, precum si la selectia de planuri de afaceri in vederea acordarii de finantari nerambursabile sub forma de ajutor de minimis in cadrul proiectului.

OS2: Dezvoltarea abilitatilor si competentelor necesare infiintarii si dezvoltarii unei afaceri pentru un numar de 250 de persoane fizice din diaspora, cu varsta peste 18 ani (someri, persoane inactive, persoane care au un loc de munca, inclusiv persoane care desfasoara o activitate independenta), provenind din regiunile de implementare, prin furnizarea unui program de formare antreprenoriala.

OS3: Imbunatatirea si completarea competentelor antreprenoriale si cresterea sanselor de reusita a afacerilor care vor fi infiintate de 30 de persoane selectate in urma unui concurs de planuri de afaceri, prin alte tipuri de sprijin, respectiv servicii personalizate de consiliere/consultanta/mentorat si organizarea unei Scoli de Afaceri, care sa permita transferul de know-how si experienta in infiintarea si gestionarea de afaceri.

OS4: Cresterea numarului de intreprinderi nou infiintate, precum si a locurilor de munca nou create, prin dezvoltarea si implementarea unei scheme de finantare de start-upuri adresate atat persoanelor din grupul tinta care au urmat programul de formare antreprenoriala in cadrul proiectului, dar si celor care nu au urmat acest program, insa se incadreaza in categoriile eligibile ale proiectului si doresc sa initieze o activitate independenta. Astfel, prin proiect, se vor infiinta 30 de noi intreprinderi si se vor crea 60 de noi locuri de munca, acest lucru conducand la cresterea ocuparii la nivelul celor 7 regiuni, reducerea somajului si ridicarea standardului de viata.

OS5: Dezvoltarea de mecanisme de sprijinire si promovare a afacerilor infiintate prin proiect si a antreprenoriatului in general, respectiv:

1) sustinerea grupului tinta prin crearea si consolidarea unei platforme de colaborare intre intreprinderi (in special cele create prin proiect), patronate, camere de comert, centre de sprijinire a afacerilor, incubatoare si hub-uri existente la nivel national si international, astfel incat toate aceste entitati sa depuna un efort comun in sprijinirea mediului de afaceri romanesc si in crearea de parteneriate public-private;

2) implicarea activa a cetatenilor romani din Romania si din Diaspora, prin formularea de catre acestia a 20 de propuneri de politici publice de sustinere a mediului antreprenorial romanesc si transmiterea lor catre autoritatile competente

3) derularea de actiuni de democratie participativa de tip „cafenea publica” cu membrii comunitatilor celor 7 regiuni de implementare a proiectului, in cadrul carora membrii comunitatii vor invata sa propuna solutii la o serie de probleme de interes public, inclusiv in ceea ce priveste mediul antreprenorial.